Friday 17 June 2011

Cinta

Mengapa ko mencintai dia sedangkan dia tidak pernah perasan cinta kau..
Mengapa ko mencintai dia sedangkan ko di selindungi oleh bayangan si dia..

Aku pun menjawab..
cuba ko melihat langit..
apa yang ko nampak??

luaskan langit itu??
bagaikan tiada penghujung..
sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku bersabar dengan dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku melayan karenah dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu gembira melihat dia gembira..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku senyum melihat dia tersenyum..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku menahan kesedihan..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku menelan pahit melihat dia bersama dengan si dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku menyayanginya..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku kasih dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku ingin menjaga dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku ingin bersama dengan dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu niat aku ingin memiliki dia..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku keinginan dia menjadik halal untuk aku..

akhir sekali..

sebegitu luas langit itu..
sebegitu aku mencintai dia sepenuh hati aku..
mujahid terdiam dan terkejut dengan jawapan itu..
dan hanya mampu mendongak dan menangis mendengar jawapan itu..

lalu berkata..
Kasih sayang yang sebenar-benarnya sayang..
tidak perlu di lafazkan

No comments:

Post a Comment